راهنمایی های مشاوره تحصیلی تیزهوشان

مشاوره تحصیلی چه رتبه ای در موفقیت تحصیلی دارد

مشاوره ی تحصیلی که در مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی تیزهوشان توضیح داده شده به سبب نقش اساسی که در موفقیت یا شکست دانش آموزان و دانشجویان در راه تحصیلی و شغلی خود بوجود می آورد از اهمیت خیلی زیادی در نزد والدین و فرزندانشان دارا است. بطور اساسی وظیفه ی مشاور تحصیلی شامل کمک تحصیلی ، یادگیری مهارت های مطالعه و آموختن ، برطرف کردن اشکال افت تحصیلی ، استرس و نگرانی آزمون ها ، برطرف کردن رفتار های نابهنگام.

و همچنین دادن راهکار برای برطرف کردن مشکلات روحی و روانی و در آخر هموار کردن راه دانش آموزان برای موفقیت در تحصیلات بخصوص پذیرفتن در رشته ی محبوب در دانشگاه های مناسب کشور .از راه مشاوره تحصیلی می توان مهارت ها و همچنین محدودیت های دانش آموزان را شناسایی و از امکانات وجود داشته حداکثر به کار بردن را به عمل آورد.با ما در مقاله ی راهنمایی های مشاوره تحصیلی تیزهوشان همراهی کنید.

مشاور تحصیلی توانایی دارد تا با شناسایی ریزبینانه استعداد ها و مهارت های دانش آموزان آن ها را به جهت رشته تحصیلی خوب کمک کند. مشاور تحصیلی با همکاری آموزگار، والدین و مسئولان مدرسه توانایی دارد تا دانش آموزان را در سبب برطرف کردن اشکالات تحصیلی، خانوادگی و روحی و بوجود آوردن ثبات عاطفی کمک داده و در آخر، نیل به مقاصد آموزش و پرورش را بوجود آورد.

اهمیت مشاوره ی تحصیلی

مشاوره تحصیلی با علم به آن؛ با شناخت نقاط ضعف و قوت دانش آموزان به آن ها برای به کار بردن هر اندازه خوب تر از توانایی های پر اهمیتشان یاری می کند. او همینطور با یادگیری مهارت های مطالعه و آموختن ، شیوه های برنامه ریزی درسی، ارائه کاربرد هایی برای غلبه بر افت تحصیلی ، نگرانی و اضطراب آزمون ها و حتی یاری به انجام یک انتخاب رشته درست و منطقی؛ حیطه لازم برای رسیدن به موفقیت تحصیلی و شغلی دانش آموزان و حتی دانشجویان را بوجود می آورد.

اهمیت راهنمایی های مشاوره تحصیلی تیزهوشان یا مشاوره کنکور : بدون تردید آنچه که در مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی تیزهوشان ذکر شده مشاور تحصیلی نقش خیلی پر اهمیتی در موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری دارد. بخصوص که در زمان سال های گذشته گرایش داوطلبین برای شرکت در کنکور رشته علوم تجربی به طور زیادی بالا یافته است.

و همین موضوع رقابت برای بدست آوردن صندلی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های تهران را دشوار و پیچیده کرده است. وارسی ها مشخص کرده است که زیاد تر از نود درصد رتبه های زیر صد کنکور از مشاور تحصیلی استفاده کرده اند هر اندازه برخی آن ها بنا به علل هایی دارا بودن مشاور کنکور را کتمان می کنند.

ولی بطور اساسی مشاورین تحصیلی و کنکور موظف اند تا نکات زیر که در مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی تیزهوشان آمده رعایت کنند :

  1. آشناسایی با مهارت های بالقوه دانش آموزان و دانشجویان و کمک آن ها در راه درست.
  2. یادگیری توانایی های موفقیت تحصیلی و دادن راهکار های صحیح سبب جلوگیری از افت تحصیلی.
  3. یاری به دانش آموز برای انتخاب رشته تحصیلی صحیح.
  4. یادگیری روش های درست مطالعه ، آموختن ، یادداشت برداری ، خلاصه نویسی و جواب کویی به پرسش های تشریحی و تستی.
  5. یاری به والدین برای شناخت دقیق تر استعداد های فرزندانشان و بوجود آوردن بستر خوبی برای رشد و شکوفایی آن ها.

راهنمایی های مشاوره کنکور

مشاوره تحصیلی متوسطه دوم اصولی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد