خلاقانه ترین مشاوره تحصیلی تیزهوشان

انعطاف پذیر بودن برنامه

برنامه ریزی باید دارای انعطاف پذیری باشد تا در نظر مقاله خلاقانه ترین مشاوره تحصیلی تیزهوشان توانایی اجرایی زیادی پیدا کند برنامه ای که عدم توانایی عوض کردن باشد در اجرا به اشکال بر می‌خورد و با شکست روبرو می‌ شود. در نتیجه می ‌توان بیان کرد برنامه اگر توانایی نداشته باشد تا خودش را با مجری برنامه تطبیق و سازگار کند در نتیجه به شکست محکوم می شود.

برنامه مناسب، از توانایی انعطاف زیادی دارا است. در درست کردن برنامه و برنامه ریزی این نکته معین را حتماً باید انجام داد.بوجود آوردن مقاصد کوتاه مدت : هر برنامه ای مقصودی دارد. دارا بودن مقاصد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت از جمله خصوصیت های یک برنامه مناسب است.

در این مقاله خلاقانه ترین مشاوره تحصیلی تیزهوشان ذکر شده که برنامه ریزی حتماً باید به مقاصد سطحی دقت کرد. یک برنامه ریزی مناسب باید رسیدن به مقاصد کوتاه مدت را در قواعد کار خود جای دهد. مقاصد خود را معین کنید. آن ها را روی کاغذ بنویسید. این مقاصد را بخش بندی کنید. سعی کنید از راه برنامه به اولویت ‌هایتان را رعایت کنید.

آشنایی کافی از همه بعد های زندگی

برنامه ریزی مناسب وقتی نتیجه می ‌دهد که شما به درستی از خودتان آشنایی داشته باشید در نتیجه در این مقاله خلاقانه ترین مشاوره تحصیلی تیزهوشان که گفته شده تلاش کنید :

  •  عادات مطالعاتی خودتان را شناسایی کنید و اندازه همگامی برنامه با عادتتان را وارسی کنید. هر اندازه این همگامی زیاد تر باشد برنامه توانایی اجرایی زیاد تری خواهد داشت.
  •  وقت مطالعه خود را شناسایی کنید. برنامه مناسب، برنامه ای است که به مناسب ترین وقت یا وقت های آموختن ما دقت داشته باشد و آن را به بند بکشد.
  • توان خود برای کار کردن برنامه و توانایی آموختن خود را بشناسید.
  • خوب ترین محیطی که می ‌توانید با رعایت تمرکز مناسب ترین بازده مطالعاتی را دارا باشید معین کنید.

 درست کردن برنامه

برخی ها زمانی در برنامه ریزی خود به اشکال بر می خورند سریعا در تظر مقاله خلاقانه ترین مشاوره تحصیلی تیزهوشان برنامه را نادیده می گیرند  و به این نتیجه می رسند که به هیچ عنوان نمی شود با برنامه درس مطالعه کرد!!! به این گروه از اشخاص پیشنهاد می کنیم که بجای نادیده گرفتن برنامه، به درست کردن و تغییر دادن برنامه خود بپردازند.

و مشکلات آن را برطرف کنند تا دقیقاً برنامه را تغییر بدهند به برنامه مورد دلخواهشان .هیچ گاه نمی شود با یک برنامه به استقبال همه تلاش های خود   رفت. برنامه پر تلاش همواره توانایی درست کردن را دارد ولی، ما از  درست کردن آن دوری می کنیم. مناسب ترین برنامه ها همچنین بعضی اوقات احتیاج به عوض کردن جهت پیدا می کنند.

برای به ثمر رسیدن تلاش های خود تغییرات کثیری را باید در خودمان بوجود آوریم. برای بوجود آوردن چنین تغییراتی، فشار کثیری را باید تحمل کنیم. برای انجام دادن به برنامه، باید در برابر همه فشار ها ایستادگی کرد. نباید بگذارید که مقاصد تان، امید ها و آرزوهایمان در پای رفتار هایمان قربانی شوند.

ایستادگی کنید و با عادت های اشتباه مقابله کنید و آن چه که در مقاله خلاقانه ترین مشاوره تحصیلی تیزهوشان گفته شده٬ دارای پشتکار باشید تا طعم خوب موفقیت را متوجه شوید.

خلاقانه ترین روش مشاوره کنکور

راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد