مشاوره درسی متوسطه دوم

مشاوره تحصیلی مقطع اول متوسطه

به گفته مقاله مشاوره درسی متوسطه دوم در نظام گذشته اسم گذاری مقطع های تحصیلی به طور دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده، ولی در نظام جدید این اسم گذاری ها به طور ابتدایی، مقطع اول متوسطه و مقطع دوم متوسطه عوض شده است. در این مقاله ما درباره مهم بودن این مقطع اطلاعاتی را در اختیار شما دوستداران قرار می دهیم.

همانگونه که در اول مقاله مشاوره درسی متوسطه دوم هم به آن اشاره کردیم مقطع متوسطه از دو قسمت پدید آمده است مقطع اول و مقطع دوم که هر یک از مقطع ها به طثل سه سال می باشد. در ایران دانش آموزان بعد از آن که مقطع ی شش ساله اول را می گذرانند داخل مقطع اول دبیرستان می شوند.

این مقطع که در نظام جدید درست شده است دارای پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد که در نظام قدیم آن را به طور مقطع اول راهنمایی، دوم راهنمایی و سوم راهنمایی اسم می بردند. دانش آموزان پس از گذارندن این مقطع داخل مقطع دوم به معنی این که دارای دهم، یازدهم و دوازدهم می شوند که مثل مقطع اول در گذشته به طور اول دبیرستان، دوم دبیرستان و سوم دبیرستان اسم گذاری شده بود.

مهم بودن و اهمیت دوره اول متوسطه

این مقطع از اهمیت خیلی کثیری دارا می باشد به علت اینکه یکی از مقطع های حساس و اثر گذار در زندگی اجتماعی و شخصی دانش آموزان است. این مقطع، مقطع منتقل کردن کودک از کودکی به پایان مقطع نوجوانی می باشد. خیلی از توانایی های نوجوانان در این مقطع بروز می کند.

و بعد از آن داخل مسائل بروزی از جمله انتخاب رشته، انتخاب شغل و تخصص می شود، از این روز یکی از پر اهمیت  ترین خدمات و کار ها این است در نظر مقاله مشاوره درسی متوسطه دوم که به دانش آموزان یاری کنند تا توانایی های خود را شناسایی کنند و مناسب با علاقه و توانایی خود اقدام به منتخب کردن رشته کنند.

در مقطع نهم مسئله ای که خیلی ضروری است انتخاب رشته می باشد. کمک هدایت تحصیلی به همین مفهوم می باشد که در مقاله مشاوره درسی متوسطه دوم آمده تا دانش آموزان توانایی داشته باشند در رشته ای به تحصیل بپردازند که مناسب با توانایی و علایق آن ها می باشد از این جهت پر اهمیت ترین ملاک برای در منتخب کردن رشته نهم این مقطع کارکرد تحصیلی دانش آموز می باشد.

مشاور توانایی دارد تا با دقت به کارکرد تحصیلی و استعداد های دانش آموز کمک های لازم را در رشته های متفاوت در اختیار او جای دهد تا دانش آموز با اطلاع و شناختی که از هر رشته دارد کارایی به انتخاب رشته ای کند که در آینده و بعد از وارد شدن به آن رشته هم رضایت لازم را دارا باشد.

به دلیل این که انتخاب رشته اشتباه سبب می شود که مناسب ترین سال های دانش آموز انجام تحصیل در رشته ای باشد که نه فقط به گفته مقاله مشاوره درسی متوسطه دوم به آن تمایلی ندارد بلکه در آن هیچ توانایی هم دارا نیستند.

خلاقانه ترین مشاوره تحصیلی تیزهوشان

خلاقانه ترین روش مشاوره کنکور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد