راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه اول

مشاوره‌ی تحصیلی چه کارایی دارد

این مدل از مشاوره در این مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه اول مختص به دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان دارد که برای یاری و کمک آن‌ ها در حیطه های مختلف مثل برنامه‌ ریزی درسی و تحصیلی، آزمون و مسائل مرتبط به آن، افت تحصیلی و دلایل آن، شیوه های بهسازی حافظه، تمرکز و مطالعه، مدیریت وقت، توانایی و هوش می توان نام برد.

و همچنین انتخاب رشته ‌ی تحصیلی در مقطع دبیرستان، انتخاب رشته ‌ی تحصیلی دانشگاهی، آگاهی از مقررات و وضعیت و قوانین مدرسه یا دانشگاه و یا هر اشکالی که احتمال دارد در تحصیل رخ دهد کار می ‌کند و برطرف کردن این مدل اشکالات به عهده‌ی مشاوران تحصیلی است.در مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه اول درباره‌ ی مشاوره تحصیلی گفته شده است :

در ارائه‌ی فعالیت مشاوره ‌ای، که خود مدلی یادگیری و قسمتی از فعالیت راهنمایی است؛ مشاوران تلاش می کنند تا با بوجود آوردن ارتباط صمیمانه و دو مدل به دانش‌ آموزان در وارسی اشکالاتشان از بعد ها و دیدگاه‌ های متفاوت یاری کنند، تا ضمن آموختن پردازش برطرف کردن اشکال، بتوانند با بینشی زیاد و همه جوانب به مسائل نگاه کنند.

موفق به گرفتن تصمیمات خوب گردند. در ارائه دادن فعالیت کمک و مشاوره، یک مشاور برای هیچ دانش ‌آموزی تصمیم نهایی نمی گیرد و یا به او به اجبار نظر خود را تحمیل نمی کند بلکه تصمیم نهایی و همه جانبه بر عهده خود دانش آموز است. یک مشاور تنها تلاش می کند مسأله ‌ی انتخاب و گرفتن تصمیم را که کاری خیلی دشوار و بعضی اوقات دردناک است.

برای او راحت سازد. در واقع یک مشاور در برطرف کردن مشکل، تنها می ‌تواند با حس همدل بودن و همفکری به وارسی پاسخ های مشکل بپردازد. او هیچ گاه به جای شما تصور و فکر نمی ‌کند و تصمیم نمی ‌گیرد. گرفتن تصمیم مسئولیت شخصی دانش آموز است. مشاوره، فکر کردن برای راهنمایی و کمک است.

مشاوره‌ ی تحصیلی در حیطه انتخاب رشته و راهنمایی شغلی

در این حیطه در نظر مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه اول ، مشاور به دانش‌آموز یاری می ‌کند تا با آگاهی از خصوصیت ها و وضعیت خود، رشته‌ ها و وضعیت جامعه تصمیم خوبی در مورد انتخاب رشته‌ ی تحصیلی ‌اش به عمل آورد. چنین پردازشی چه در مقطع اول دبیرستان و برای منتخب کردن رشته ‌ی تحصیلی مقطع متوسط و چه برای انتخاب رشته‌ی دانشگاهی اختلاف زیادی نمی ‌کند.

شناختن مشاور با خصوصیت ها و مقررات وجود داشته مرتبط به هر سطحی خیلی پر اهمیت است. مشاور سعی می ‌کند اضافه بر این‌ که دانش آموز را از بعد های متفاوت هوشی، استعداد و علایق بشناسد ، این آشنایی را با آشنایی های خود دانش‌آموز در هم ‌تلفیق می کند و با در نظر گرفتن قوانین بیرونی و وضعیت بخصوص جامعه عمل به تصمیم ‌گیری کند.

خصوصیت های خود دانش ‌آموز که باید شناخته شوند عبارتند  در مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه اول: اندازه بهره‌ ی هوشی، نمرات مقاطع تحصیلی او، معین کردن نقاط قوت و ضعف او در دروس متفاوت، وارسی علایق و استعداد های او در حیطه ی رشته ‌ها و مشاغل.برای این کار بعضی اوقات مشاور از امتحان هایی مثل تست هوش، امتحان رغبت سنج و امتحان های سنجش استعداد یاری می ‌گیرد.

از جهتی دیگر باید دانش ‌آموز آشنایی کاملی همچنین به گفته مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه اول از خود رشته‌ی تحصیلی به دست آورد.

راهنمایی های مشاوره تحصیلی تیزهوشان

راهنمایی های مشاوره کنکور

admin
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد