راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

مشاوره‌ی تحصیلی در حیطه وارسی افت تحصیلی

بعضی از دانش‌آموزان احتمال دارد در نظر مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه دوم سبب افت تحصیلی شوند. بعضی از این دانش‌آموزان خود به مشاوره‌ی تحصیلی رجوع می ‌کنند و بعضی بواسطه مسئولین مدرسه به مشاور مدرسه توضیح داده می‌ شوند. در هر صورت مشاور تحصیلی به وارسی عمل متفاوت افت تحصیلی می ‌پردازد.

برای وارسی ممکن وجود عمل خانوادگی از خود دانش‌آموز و خانواده او یاری می‌ گیرد. علل های مدرسه را همچنین مورد وارسی قرار می‌ دهد و همینطور به وارسی سلامت جسمی‌ و روحی دانش ‌آموز می‌ پردازد.آشنایی و پیدا کردن دلایل افت تحصیلی در قدم اول جای دارد.

پس از پیدا کردن دلیل، مشاور به یاری دانش ‌آموز و در صورت الزام خانواده او و مسئولین مدرسه به برطرف کردن آن دلیل اقدام می‌ کنند. یا این ‌که به گفته مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه دوم کمک هایی به دانش ‌آموزان برای برطرف کردن دلیل ارائه می‌ شود و توسعه او مورد پیگیری جای می‌ گیرد.

این کمک دارای روش های بالا بردن انگیزش دانش ‌آموز، آموزش روش های درست مطالعه، یادگیری روش های مواجهه با تغییرات اصولی و … خواهد بود.

مشاوره ‌ی تحصیلی در حیطه ی مطالعه و حافظه

بعضی از دانش‌آموزان با وجود داشتن این که افت تحصیلی نشان نمی‌ دهند، ولی احتمال دارد احتیاج به آموزش روش های درست مطالعه و شیوه های بهسازی حافظه دارا باشند. یادگیری چنین شیوه هایی می ‌تواند در مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه دوم به جلوگیری از هدر رفتن زمان دانش‌آموز و زیاد شدن بهره‌ وری او یاری کند.

برنامه ‌ریزی برای خواندن، رعایت اساس یادگیری در برنامه‌ ریزی برای خواندن، رعایت خصوصیت حافظه ‌های متفاوت می ‌تواند به دانش‌آموز یاری کند تا شیوه مطالعه درستی داشته باشد و نتیجه‌ی خوب تری به دست آورند.برخی اشخاص در جلسه‌ی آزمون ها و یا پیش از آن درجاتی از استرس ها را دارند.

دارا بودن مقداری استرس ها در وضعیت آزمون ها بطور کامل طبیعی و گاهی حتی حیاتی است؛ به دلیل اینکه در نظر مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه دوم سبب بالا نگه داشته شدن مقطع انگیختگی شخص شده و کارکرد او را بهبود می ‌بخشد. ولی در صورتی که اندازه این استرس از اندازه طبیعی بالا برود، سبب مختل شدن کارکرد شخص خواهد شد.

در نتیجه مشاور تحصیلی سعی می‌ کند تا با یادگیری روش درست مطالعه، زیاد شدن کارآیی حافظه و به کار بردن بهینه از وقت، دانش‌آموز نسبت به خود مطمعن بودن و یقین پیدا کند.به گونه ای سعی می‌کند اعتماد به نفس او را زیاد می کند تا از پیدا شدن افکاری که سبب استرس ها در او می‌ شوند دوری کند.

همچنین دانش ‌آموزانی تصوراتی از این قبیل دارند. نمره ‌ی پایینی ‌خواهم گرفت، درست نخوانده ‌ام، همواره شکست می ‌خورم و… . مشاوره‌ ی تحصیلی یاری می ‌کند تا دانش ‌آموز با تسلط زیاد تری به مطالب مورد مذبور سر جلسه‌ی آزمون حاضر شود و اضافه بر این به خود اعتماد به نفس دارا باشد.

همینطور احتمال دارد شیوه های مختصی مانند یادگیری شیوه های آرامش ‌ورزی مورد کاربرد جای بگیرید. در هر حالت در نظر مقاله راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه دوم حاد بودن اندازه استرس دانش ‌آموز به مراکز متخصصی رجوع داده می ‌شود.

راهنمایی های مشاوره تحصیلی متوسطه اول

راهنمایی های مشاوره تحصیلی تیزهوشان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد