مرکز مشاوره کنکور

جزئیاتی درباره ی مشاوره کنکور

در این مقاله مرکز مشاوره کنکور قصد داریم به این پرسش  جواب دهیم که آیا داشتن مشاور کنکور اهمیت دارد یا خیر.پاسخ دادن به این پرسش که آیا داشتن مشاور کنکور اهمیت دارد یا خیر خیلی دشواره. خیلی از افراد  بدون مشاوره گرفتن هم توی کنکور موفق شدند ولی چیزی که مشخص است این است که مشاوره کار شما را آسانتر تر می کند.

البته داشتن مشاور نقاط مثبت  زیادی هم دارد که سبب می شود با صرف زمان و انرژی خیلی کمتری به همان نتیجه دلخواه برسید. در ادامه این مقاله مرکز مشاوره کنکور به فواید مشاور پرداخته است : اولین فایده داشتن مشاوره تحصیلی این است که مشاور، تجربه لازم در این حیطه را دارد.

مشاور خود این راه را طی کرده است و سال ها به دانش آموزان یاری کرده، تا راه تحصیلی را طی کنند و به اهداف دلخواهشان برسند. مشاوران با چالش های راه بیشتر شناخت پیدا کنند. می دانند که داوطلبان کنکور و دانش آموزان چه وقت هایی با انگیزه اند و چه وقت هایی بی انگیزه می شوند.

کلیات مشاوره کنکور

در چه وقت هایی چه برنامه ای برای آن ها خوب است. در چه وقت هایی چه کتاب هایی برای آن ها لازم و خوب است. می دانند چطور می توانند راه و چالش های سال های تحصیل و کنکور را طی کنند. خیلی بهتر است یک مرکز مشاوره کنکور، راهنمای راهتان باشد و یاری کند تا این راه را به خوبترین شکل ممکن طی کنید. تا به خواسته دلخواه خود برسید.

راه کنکور خیلی راه بالا و پایین و پر فراز است و برای موفقیت باید به خیلی از نکات کوچک و بزرگ دقت کنید. مشاوران پاسخگو این مسیر هستند و مشاورانی هستند که  همگی آن هل جزو رتبه های برتر کنکورهای متفاوت رشته خودشان هستند. شما هم اگر علاقه دارید.

و می خواهید یک راهی رو انتخاب کنید اول به سراغ اشخاصی بروید که قبلا این راه را رفتند بروید. این یک ایده منطقی است. مرکز مشاوره کنکور به شما روحیه میده ،زمانی که شما با یک رتبه برتر کنکور مستقیما صحبت می کنید، سبب حس اعتماد ب نفس  اطمینان می شوید. شما دارید با یک دانشجویی صحبت می کنید.

که مانند شما بوده و در حال حاضر دارد پزشکی دانشگاه تهران یا برق شریف یا … می خواند. این شخص می تواند به شما انگیزه و روحیه بدهد و تلاش شما رو هدفمند کند. شما هم به خودتان می گویید که من هم اگر این کار ها را انجام بدهم مانند همین شخص موفق خواهم شد.

برای کنکور وقت نامحدود ندارید ، شما حداکثر می توانید هر سال یکبار کنکور بدهید و بعد از چند سال پشت کنکور ماندن، همه آدم ها خسته می شوند و رها می کنند. به همین علت همان اول با یه مشاور در مورد شیوه مطالعه، برنامه ریزی درسی، منابع مهم و اصلی کنکور و … صحبت کنید و تلاش نکنید با آزمون و خطا جلو بروید.

پس در جواب به این پرسش که آیا داشتن مشاور کنکور مهم است؟ باید بگوییم که بله مهم است و با مرکز مشاوره کنکور شما با صرف انرژی خیلی کمتر و ساده تر رتبه عالی می آورید.

کاربردی ترین مشاوره کنکور

ویژگی های مشاوره کنکور

کاربردی ترین مشاوره کنکور

همه چیز درباره ی مشاوره کنکور

این مدل از کاربردی ترین مشاوره کنکور مختص به دانش آموزان مدارس دوره راهنمایی اختصاص دارد که در آینده برای یاری و راهنمایی آن ها در حیطه انتخاب رشته تحصیلی در دوره دبیرستان ، انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی ، آگاهی از قوانین و وضعیت و مقررات مدرسه یا دانشگاه و یا هر مشکل و اشکالی که در محیط تحصیل برای آن ها احتمال دارد پیش بیاید. برطرف کردن این مدل مشکل یا اشکالات به عهده مشاوران تحصیلی است.

اهمیت دقت به دوران راهنمایی تحصیلی : شروع دوران راهنمایی تحصیلی آغاز دوران نوجوانی کودکان است.یاری به نوجوان برای پیدا کردن و آشنا شدن توانایی ها، امکانات و ظرفیت های درونی می تواند نقطه آغاز تربیت این دوران پر مشکل باشد که خود راه را برای یکی از نکات این مرحله یعنی پیدا کردن هویت و نقش اجتماعی باز می کند.

حیات جمعی و احتیاج به عضوی از گروه بزرگتر بودن شروع فعالیت های اجتماعی می شود و از آن جا که در امروز تحصیلات نقش و اثر گذاری زیادی در دستیابی به این اهمیت دارد کاربردی ترین مشاوره کنکور مقدم بر راهنمایی شغلی جای می گیرد. در سیستم آموزشی ما دوره راهنمایی تحصیلی پس از ابتدایی این وظیفه را به عهده دارد.

به این معنی که  در این دوران دانش آموزان به رشته های تحصیلی خوب هدایت می شوند. هر قدر کاربردی ترین مشاوره کنکور درست تر و با روش های اصولی تر انجام گیرد نتایج مناسب تری و موفق تری به دنبال خواهد داشت. آشکار شدن و ظهور استعداد های فردی در دوره نوجوانی راهنمایی تحصیلی را راحت تر می کند.

اما به گفته متخصصان این کار اطلاعاتی که از بررسی استعداد های کودکان ۱۲ یا ۱۳ ساله به جمع آوری کردند  برای راهنمایی کامل کافی نیست. نتایج تحصیلی می تواند در کنار این اطلاعات کامل کننده بوده باشد. در این جهت شرایط درسی و نمرات دانش آموزان دوره راهنمایی اهمیت مهمی  دارد. اما فقط وابسته به نمرات شاید خالی از مشکل نباشد.

افت تحصیلی

افت تحصیلی ، افت شیوه تحصیلی و درسی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نا رضایت است. به صورتی که فاصله قابل مهمی میان استعداد بالقوه و استعداد بالفعل شخص در فعالیت های درسی مشخص باشد همچین فاصله ای را افت تحصیلی نام گذاری می کنند.

این را بدانید که  افت تحصیلی فقط در مردودی و یا تجدیدی و یا ترک تحصیل معنی نمی شود و در این مورد هر دانش آموزی که یاد گیری او کمتر از توان و استعداد خود باشد  معنی می دهد.پس در نتیجه دانش آموزان تیز هوش هم  دچار افت تحصیلی و کم آموزی می شود.

جنسیت دانش آموزان که طبق تحقیقات انجام شده در مقاله کاربردی ترین مشاوره کنکوردختران در علوم ادبی و پسران در علوم ریاضی و فنی توانایی بالاتری دارند، همینطور طبق مطالعاتی که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده میزان مردودی در پسران بیشتر از دختران است. علل جسمانی: دانش آموزانی که بدنشان ضعیف هستند.

و از سلامت عمومی کامل دارا نیستند نمی توانند به اندازه لازم تلاش و فعالیت داشته باشند این گروه از اشخاص به علت داشتن  استعداد ابتلا به انواع مختلف مریضی ها مانند گواتر، صرع ، تومورهای مغزی ، بعضی از نقص ها و معلولیت های بدنی مانند معلولیت های بینایی و شنوایی و گیرایی از پیشرفت درسی عقب می مانند و دچار عقب ماندن از درس می شوند. با کاربردی ترین مشاوره کنکور در آکادمی سمر همراه باشید.

ویژگی های مشاوره کنکور

عمومی ترین مشاوره کنکور

ویژگی های مشاوره کنکور

عالی ترین مشاوره کنکور چه ویژگی هایی باید داشته باشد

تا اکنون نسبت به آشنایی و توصیف ویژگی های مشاوره کنکور بحث کردیم. اکنون به شرح تک تک ویژگی ها ی یک مشاور حرفه ای کنکور اقدام می کنیم. فهمیدن این گونه ویژگی ها که بسیار کاربردی و قابل دانستن و شناختن می باشد به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند بهترین فرد را برای مشاوره خود پیدا کنند.

ویژگی الف

یکی از ویژگی های مشاوره کنکور ریاضی یا تجربی یا انسانی این می باشد که باید خود مشاور جزو نفرات تک رقمی یا دو رقمی کنکور در سال های پیشین بوده باشد. این چنین فردی قطعا راهی که دانش آموزان یا دانش جویان قصد گذراندن آن را دارند را رد کرده است و با پیروزی آن را به موفقیت گذرانده است.

ویژگی ب

یکی دیگر از ویژگی های مشاوره کنکور موفق، این می باشد که باید او فردی جوان و با پشتکار و فهمیده باشد چون فردی که پشتکار داشته باشد قادر به این است که پیگیری های لازم را برای دانش آموزان انجام دهد،چون قطعا پیگیری تنها گزینه ای می باشد تا فرد را مجبور می کند تا به خواسته ها و علایق خود برسد.

ویژگی ج

از دیگر خصوصیاتی که باید یک مشاور مفید داشته باشد این است که جدا از جوان بودن نیرو این است که باید صبر و حوصله ی به شدت زیادی داشته باشد،چون کار مشاوره جزو آن دسته از شغل ها می باشد که هر لحظه امکان این را دارد که شرایط طبق افکار و پیشبینی های شما پیش نرود فردی که صبر داشته باشد به راحتی از این برهه ها رد می شود.

وظیفه های مشاور کنکور چه می باشد

علاوه بر ویژگی های مشاوره کنکور گزینه ای که باید دانش آموز از آن خبر داشته باشد،وظیفه های فرد مشاوره دهنده می باشد.چون بعضی از افراد وظیفه هایی که باید مشاورشان انجام دهند را نمی دانند و همین دلیل موجب می شود تا بعد از خرج هزینه های زیاد به موفقیت مورد نظر نرسند و به نوعی مشاوران سرآن ها کلاه بگذارند.

وظیفه الف

از ویژگی های مشاوره کنکور که به نوعی وظایف آن فرد گفته می شود این است که باید مشاور به تمام مواد درسی و تمام ضرایب آن ها و نحوه مطالعه دروس و تک تک نکات هر درس تبحر به شدت زیادی داشته باشد تا بتواند آن ها را به فرد موردنظر منتقل کند و او را به اهداف خود نزدیک و نزدیک تر بکند.

وظیفه ب

از دیگر وظایف یک مشاوره با تجربه و گران بها این می باشد که باید افراد موردنظر را آرام کند یعنی هرگونه نگرانی و اضطراب را از آن ها دور کند و یاید انگیزه و امید هایی را به آنها منتقل کند ،و باید دقت کند تا امید های اضافی و زیادی را به آن ها منتقل نکند چون بعضی اقات افرادی که امید زیادی دارند درس نمی خوانند و به گونه ای از آن طرف پل می افتند.

عمومی ترین مشاوره کنکور

اقتصادی ترین مشاوره کنکور

عمومی ترین مشاوره کنکور

اهمیت مشاوره تحصیلی برای دانش‌‌ آموزان

عمومی ترین مشاوره کنکور به دانش ‌آموزان یاری می ‌کند که خصوصیات و استعداد های خود را خوبتر شناخته و به نکات و ویژگی هایی که به آن ها دقت نداشته‌ اند و یا اندازه دقت به آن ها کمتر بوده،بیشتر دقت نمایند.علاوه بر این آگاهی های آن ها را در حیطه های متفاوت تحصیلی پیشرفت کرده.

و در صورت وجود اشکالاتی در کارکردشان آن ها را شناسایی و راه‌حل‌ هایی برای برطرف کردن اشکالات ارائه می ‌دهد و به این شکل دانش ‌آموزان می‌ توانند کارکرد مناسب تری نسبت به قبل در حیطه درسی داشته باشند و انتخاب ‌های مناسب تری انجام دهند و مشکلات ممکن را نیز برطرف نمایند.

اهمیت مشاوره تحصیلی برای والدین

در تحصیل،خانواده و والدین نقش مهمی دارند به صورتی که عامل خانواده از عوامل پر اهمیت در حیطه پیشرفت تحصیلی دانش‌ آموز یا رخ دادن افت تحصیلی است.انگیزه ‌ها و علاقه تحصیلی دانش ‌آموز در خانواده صورت گرفته و به آن سمت داده می ‌شود و راهی برای رسیدن به هدف آن فراهم می‌ شود.

خانواده سرعت دانش ‌آموز در رسیدن به مقصود تحصیلی را کمک می‌ کند.خانواده‌ های بدون علاقه و بدون آگاهی و غیرفعال سبب کم شدن سرعت دانش ‌آموزان با استعداد می ‌شوند.بدین سمت در پردازش مشاوره تحصیلی لزوم انجام عمومی ترین مشاوره کنکور با والدین اهمیت ویژه ای پیدا می ‌کند.

از این ‌جهت لازم است والدین و به طور کلی خانواده نیز آگاهی کافی از خصوصیات و استعداد های فرزندان خود بگیرند و یاری مناسبی برای فرزندانشان بوجود آورند.

اهمیت مشاوره تحصیلی در حیطه انتخاب رشته‌ ها و مشاغل

بعضی زمان هل انتخاب ‌هایی که دانش ‌آموزان در حیطه رشته ‌ها و مشاغل انجام می ‌دهند بدون هرگونه علت منطقی و آگاهی های مفیدی است. اصول هایی که دانش ‌آموزان در چنین نکاتی برای انتخاب ‌های خود به کار می برند ملاک ‌هایی غلط و اشتباه است.

مانند انتخاب رشته ریاضی فیزیک به دلیل بعد اجتماعی آن یا به دلیل چشم هم چشمی و یا به دلیل پیروی از یک دوست و یا همراه با او بودن در راه تحصیل.چنین انتخاب ‌هایی ممکن بیشتر مجبور به  اشتباه خواهند شد.عمومی ترین مشاوره کنکور از آن سمت اهمیت می‌ یابد که اهمیت این موارد انتخاب ‌هایی به دانش ‌آموز توصیه می شود.

تا او معیار ‌های خوبی برای تصمیمات خود بوجود آورند و ممکن که شکست خویش در آینده جلوگیری نماید.عمومی ترین مشاوره کنکور تحصیلی در حیطه پیشگیری از افت تحصیلی : بعضی از دانش ‌آموزان به دلیل وضعیت بخصوصی که دارند بیشتر در دید افت تحصیلی هستند.

و بعضی از آن ها بالا و پایین تجربه ‌هایی از افت تحصیلی توسط عمومی ترین مشاوره کنکور داشته‌اند.بعضی از علت افت تحصیلی این دانش ‌آموزان به عوامل بیرونی مثل: خانواده، مدرسه و … مربوط می‌شود و برخی علل فردی خارجی مانند:انگیزه خود شخص- شیوه های مطالعه،برنامه‌ریزی و … .

اقتصادی ترین مشاوره کنکور

راه های مشاوره کنکور

اقتصادی ترین مشاوره کنکور

اهمیت راهنمایی و مشاوره

تحول جهان که از دید مقاله اقتصادی ترین مشاوره کنکور از شکلی ساده و ابتدائى به شرایطی پیچیده و مشکل دار، اشکلاتی را براى انسان پدید آورده که جلوگیری و حل آن ها لزوم گرفتن از راهنمایى و مشاوره را اهمیت زیادی مى‌ بخشد. در جامعه اولیه بر اثر سادگی زندگیشان،ارتباط افراد با یکدیگر دوست و صمیمى بود.

و اشکلات آنان بیشتر به ‌طور کدخدا منشى بواسطه نزدیکان و وابستگان برطرف مى ‌شد.با پیشرفته شدن جامعه،ارتباط اشخاص پیچیده‌تر گردید و الزام راهنمایى مصمم تر مطرح شد،هر اندازه جامعه پیشرفته تر و ارتباط اشخاص پیچیده ‌تر باشد،احتیاج به دادن خدمات راهنمائى بیشتر احساس مى ‌گردد.

اهمیت مشاوره تحصیلی و تاثیرات آن

کارکرد اقتصادی ترین مشاوره کنکور از جنبه های متفاوت فردی،اجتماعی، اقتصادی،مدیریتی و … واررسی می شوند که هرکدام پر اهمیت هستند.خدمات مشاوره ای که انجام کی شود  می تواند مشورت دادن باشد، پردازش آسان شدن در مدیریت و آموزش،دادن پیشنهاد خوب باشد.احتمال دارد این پرسش به وجود آید.

که اقتصادی ترین مشاوره کنکور چه ضرورتی دارد از دید شخصی اگر بخواهیم وارسی کنیم،قسمت پر اهمیت  از خدمات مشاوره ای به اشخاص داده می شود.احتمال دارد اشخاص زیادی که داخل سازمان ها و محل های کاری شده باشند،در پیش از این از جامعه دور مانده و در ارتباط اجتماعی نتواند خوب عمل کند.

با دقت به اینکه نه در مدارس به شرایط ارتباطی اشخاص دقت می شود و آموزش های کافی به دانش آموزان داده نمی شود و نه بسترهای خوبی بوجود آمده است، این اشخاص دور مانده از جامعه ضرر های زیادی را احتمال دارد پذیرا شده و حتی جامعه گریز باشند.

مشاوره مشورت و گرفتن کمک آگاهی دربارهٔ یک عنوان است که بین مراجع (کمک‌گیرنده) و متخصص (مشاور) انجام می پذیرد. مشاوره در عناوین و حیطه های متفاوت علمی و برای نیت های مختلف انجام می ‌شود که در بین مردم، بیشتر جنبهٔ روان شناسی آن مشهور است.

که مقصود از آن بهبود شرایط روحی–روانی و کیفیت‌ دادن به زندگی مراجع به دلیل بهد روانی آن است. اقتصادی ترین مشاوره کنکور، در مشاوره‌ های خانواده، شغلی،تحصیلی و توان دادن به مهارت‌ های روانشناسی یاری می‌ گیرد.مشاوره، دادن نصیحت نیست؛ جواب دادن به پرسش ها و یافتن راه حل اشکالات نیست.

دستور دادن و مشخص کردن تکلیف کردن نیست؛ دادن آگاهی ها نیست؛ تجزیه و تحلیل جامعه هم نیست. اقتصادی ترین مشاوره کنکور،یک جریان آموزش است که از راه ارتباط میان دو نفر انجام می گیرد.در این ارتباط، مشاور با داشتن خلاقیت ها و صلاحیت های علمی و تخصصی ،تلاش میکند.

تا با شیوه های منبطق بر احتیاج های مراجع، او را کمک کند تا خود را بیشتر آشنا شود و بینشی را که به این راه درباره شناخت خود کسب می کند، در حیطه نیت های تعیین شده که آن ها را به طرز حقیقت بینانه ای درک کرده، به صورتی که اثرگذار مورد استفاده قرار دهد و در آخر، به شخص خلاق تر و شادتر در جامعه خود بوجود آید.

راه های مشاوره کنکور

احتیاج به مشاوره کنکور