کاربردی ترین مشاوره کنکور

همه چیز درباره ی مشاوره کنکور

این مدل از کاربردی ترین مشاوره کنکور مختص به دانش آموزان مدارس دوره راهنمایی اختصاص دارد که در آینده برای یاری و راهنمایی آن ها در حیطه انتخاب رشته تحصیلی در دوره دبیرستان ، انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی ، آگاهی از قوانین و وضعیت و مقررات مدرسه یا دانشگاه و یا هر مشکل و اشکالی که در محیط تحصیل برای آن ها احتمال دارد پیش بیاید. برطرف کردن این مدل مشکل یا اشکالات به عهده مشاوران تحصیلی است.

اهمیت دقت به دوران راهنمایی تحصیلی : شروع دوران راهنمایی تحصیلی آغاز دوران نوجوانی کودکان است.یاری به نوجوان برای پیدا کردن و آشنا شدن توانایی ها، امکانات و ظرفیت های درونی می تواند نقطه آغاز تربیت این دوران پر مشکل باشد که خود راه را برای یکی از نکات این مرحله یعنی پیدا کردن هویت و نقش اجتماعی باز می کند.

حیات جمعی و احتیاج به عضوی از گروه بزرگتر بودن شروع فعالیت های اجتماعی می شود و از آن جا که در امروز تحصیلات نقش و اثر گذاری زیادی در دستیابی به این اهمیت دارد کاربردی ترین مشاوره کنکور مقدم بر راهنمایی شغلی جای می گیرد. در سیستم آموزشی ما دوره راهنمایی تحصیلی پس از ابتدایی این وظیفه را به عهده دارد.

به این معنی که  در این دوران دانش آموزان به رشته های تحصیلی خوب هدایت می شوند. هر قدر کاربردی ترین مشاوره کنکور درست تر و با روش های اصولی تر انجام گیرد نتایج مناسب تری و موفق تری به دنبال خواهد داشت. آشکار شدن و ظهور استعداد های فردی در دوره نوجوانی راهنمایی تحصیلی را راحت تر می کند.

اما به گفته متخصصان این کار اطلاعاتی که از بررسی استعداد های کودکان ۱۲ یا ۱۳ ساله به جمع آوری کردند  برای راهنمایی کامل کافی نیست. نتایج تحصیلی می تواند در کنار این اطلاعات کامل کننده بوده باشد. در این جهت شرایط درسی و نمرات دانش آموزان دوره راهنمایی اهمیت مهمی  دارد. اما فقط وابسته به نمرات شاید خالی از مشکل نباشد.

افت تحصیلی

افت تحصیلی ، افت شیوه تحصیلی و درسی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نا رضایت است. به صورتی که فاصله قابل مهمی میان استعداد بالقوه و استعداد بالفعل شخص در فعالیت های درسی مشخص باشد همچین فاصله ای را افت تحصیلی نام گذاری می کنند.

این را بدانید که  افت تحصیلی فقط در مردودی و یا تجدیدی و یا ترک تحصیل معنی نمی شود و در این مورد هر دانش آموزی که یاد گیری او کمتر از توان و استعداد خود باشد  معنی می دهد.پس در نتیجه دانش آموزان تیز هوش هم  دچار افت تحصیلی و کم آموزی می شود.

جنسیت دانش آموزان که طبق تحقیقات انجام شده در مقاله کاربردی ترین مشاوره کنکوردختران در علوم ادبی و پسران در علوم ریاضی و فنی توانایی بالاتری دارند، همینطور طبق مطالعاتی که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده میزان مردودی در پسران بیشتر از دختران است. علل جسمانی: دانش آموزانی که بدنشان ضعیف هستند.

و از سلامت عمومی کامل دارا نیستند نمی توانند به اندازه لازم تلاش و فعالیت داشته باشند این گروه از اشخاص به علت داشتن  استعداد ابتلا به انواع مختلف مریضی ها مانند گواتر، صرع ، تومورهای مغزی ، بعضی از نقص ها و معلولیت های بدنی مانند معلولیت های بینایی و شنوایی و گیرایی از پیشرفت درسی عقب می مانند و دچار عقب ماندن از درس می شوند. با کاربردی ترین مشاوره کنکور در آکادمی سمر همراه باشید.

ویژگی های مشاوره کنکور

عمومی ترین مشاوره کنکور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد