نقش مشاوره تحصیلی ابتدایی

مشاوره تحصیلی ابتدایی چه تاثیری دارد

اگر بخواهیم از نقش مشاوره تحصیلی ابتدایی صحبت کنیم  باید تمام و کمال در مود مشاوره ابتدایی بیان کنیم سپس بریم به موضوع نقش و یا وظایفی که دارد به مشاوره هایی که در محل تحصیل دانش آموزان یعنی مدارس شکل میگیرد و این مشاوره ها بدون پرداخت پول به معنای تماما رایگان می باشد مشاوره تحصیلی در مقطع ابتدایی می گوییم.

همان طور که در نوشته های قدیم در مورد تاریخچه نقش مشاوره تحصیلی ابتدایی خواندیم گفتیم که این نوع مشاوره ها چون جزو مشاوره های تربیتی برای رشد فرزندان می باشد بنابراین از زمان های بسیار قدیم وجود داشته اند یعنی از زمان های قدیم هم افرادی وجود داشتند که قادر به تربیت فرندان خود نبودند چه از نظر زمان و شاید چه از نظر رفتاری.

بنابراین افرادی برای کمک به آن ها دست به دست هم دادند تا موجب رشد و تکامل فرزندان یک دیگر شوند همان طور که در زمان قدیم هم وجود داشت الآن هم وجود دارد اما امروزه روز افرادی وجود دارند که لبان مشاوران بر تن دارند ولی تخصصی در این کار ندارند و یا دارند ولی نمی توانند آن را تمام و کمال به افرادی که لازم دارند منتقل کنند.

نقش مشاوره تحصیلی ابتدایی

اگر بخواهیم در مورد تمام نقش مشاوره تحصیلی ابتدایی سخن بگوییم باید از همان ابتدا شروع کنیم یعنی از جایی که باعث می شود خانواده ها فرزندان خود را به مشاوره بفرستند خوب بعضی از خانواده ها به دلیل کمی و کوتاهی وقتی که دارندمجبورند کمی از وقت فرزندان خود را با این برنامه پر بکنند یعنی مشاور نقش دارد که با نرمی و لطیفی و مهربانی با کودکان رفتار کنند .

علاوه بر نرمی و لطیف صحبت کردن مشاوران باید جدیت مخصوص به خود را داشته باشند که حرف های آن ها مهم واقع شود یعنی از تمام گفته های او تبعیت کنند و همچنین علاوه بر جدیت یکی دیگر از نقش مشاوره تحصیلی ابتدایی این می باشد که باید پشتوانه و پشتیبان دانش آموزان باشد تا تمام حرف های خود را فرزندان به مشاوران خود بزنند تا مشاوران بتوانند مناسب با آن ها برنامه ریزی کنند.

همان گونه که گفتیم مشاوره در مقطع ابتدایی تنها به دلیل آشنا کردن دانش آموران به تنوع برنامه ریزی ها در مقاطع رفته رففته بالا می باشد یعنی به دانش آموزان این کمک را می کنند تا بتوانند دیگر خودشان یک برنامه ریزی مناسب و با کیفیت برای خود بکنند تا دیگر محتاج به مشاوران دم کنکوری نباشند چون هر آدمی تنها خود می تواند به خودش کمک کند نه هیچ کس دیگری.

همچنین از دیگر نقش مشاوره تحصیلی ابتدایی باید گفت مدارس یک مکانی می باشد که حدود اکثرا 90 درصد تربیت خود را از مدرسه می گیرند و دلیل آن هم این می باشد تا زمان زیادی با شخص مورد نظر در مدارس می باشد تا خانه پس مظهر هر گونه اخلاق و یا رفتار و یاغیره مدارس می باشند بنابراین باید والدین هم بپردازند تا فرزندان خود را در مکان هایی که مشاوره تحصیلی ابتدایی دارند ثبت نام کنند.

مشاوره تحصیلی ابتدایی رایگان

مشاوره تحصیلی ابتدایی تلفنی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد