مشاوره تحصیلی دبیرستان حرفه ای


مشاوره برای انتخاب رشته در دبیرستان

داوطلبان کنکوری و یا کسانی که پشت کنکوری می باشند و همچنین والدین آن ها با مشاوره تحصیلی دبیرستان حرفه ای در مقطع دبیرستان و یا پایین تر برای برگزیدن یک رشته مورد علاقه برای خود باید به چندنین نکات توجه خاطر زیادی داشته باشند. باید گفت خود داوطلب باید رشته ای که مورد علاقه خود است انتخاب بکند نه رشته ای که خانواده اش برای او در نظر دارد.

در مشاوره تحصیلی دبیرستان حرفه ای باید بگوییم که برای مثال دانش آموز را اجبار به برگزیدن رشته ی خاصی می کنند که واقعا هیچ گونه علاقه ای به رشته ای که برای او در نظر دارند ندارد. و فقط برای اطاعت از پدر و مادر خود رشته ی دیگری را وارد آن می شود، خیلی از افراد به این دلیل در تحصیل افت شدیدی می کنند و قادر به این نخواهد بود آن رشته را ادامه دهند .

این را باید در مشاوره تحصیلی دبیرستان حرفه ای متذکر شویم که والدین باید توجه خاطر داشته باشند که برای آینده شغلی خوب داشتن فقط علاقه مهم نمی باشد بلکه داوطلب باید توانایی در رشته ای که دوست دارد ادامه بدهد را هم باید داشته باشد و داوطلب کنکوری نباید در رشته ای که در آن استعداد کاری ندارد فقط صرفا علاقه به کلاس آن دارد ادامه تحصیل دهد.

تمام این مطالبی که ما این جا بیان کردیم می خواستیم این را به نتیجه برسانیم که قبل انجام انتخاب رشته باید توسط یک مشاوره تحصیلی دبیرستان حرفه ای ببینیم که علاقه مان در چه رشته ای می باشد و آیا در آن رشته استعداد شغلی داریم یا نه که مشاوران با پرسیدن یک سری سوال های متخصصانه باید به این نتیجه برسند که بسیار کلیدی می باشد.

خصوصیات یه برنامه ریزی جامع

1.دارای هدف مشخص بودن: شما اساسا اهداف بزگ که مدت طولانی برای اجرا می خواهند ، همچنین اهدافی که زمان متوسط و یا کوته می خواند را باید داشته باشد(در اصل رسیدن به تراز های بالا  و رتبه های پایین مورد علاقه در آزمون های شبیه سازی شده یا موفقیت در رشته ی علاقه مند). بنابراین برنامه ای را که می سازید باید دربرگیرنده تمام این ها باشد.

2.برنامه ریزی بر اساس زمان مشخص: اهمیت دارد هر روز خود را طبق برنامه ریزی که کردید نگذرانید. چند ساعت در هفته ( بهتر است روز های جمعه ) را برای برنامه ریزی خود در طول هفته بگذارید .دلیل این کار هم این می باشد که وقتی شما هفتگی برای خود برنامه ریزی می کنید می توان برگرفته از دست آورد هایی باشد که شما در طول هفته دارید پس خوب است.

3.انعطاف پذیر بودن برنامه خود : برای جلوگیری از هرگونه خستگی و یا کسل شدن از برنامه ای که دارید می توانید وقتی هفتگی برای خود برنامه ریزی می کنیدد تایمی را برای انجام کار های بعدی خود بگذارید که این انعطاف را در حال و احوال شما در مطالعه داشته باشد پس با مشاوره تحصیلی دبیرستان حرفه ای می تواتید به این دست آورد برسید.

نقش مشاوره تحصیلی ابتدایی

مشاوره تحصیلی ابتدایی رایگان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد