مشاوره کنکور آذربایجان

برنامه ریزی کنکور دانش آموزان

بعنوان مثال در مقاله مشاوره کنکور آذربایجان دانش آموز داوطلبی برای خود برنامه ریزی می کند که تا دو هفته باقی  مانده به امتحان چه دروسی تا چه اندازه ای را بخواند؛ ولی متاسفانه نمی تواند تعادل درستی در برنامه ریزی کنکور را رعایت کند و بیشتر داوطلبان به برنامه ریزی خود تمام کمال نمی رسند و بعضی دروس خوانده نشده باقی می مانند و زمان کم می آورند.

اشکال اساسی در برنامه ریزی کنکور : اشکال اساسی در این مدل از برنامه ریزی ها این است که دانش آموز داوطلب کنکور بعض اوقات بیش از اندازه معمول فقط روی دروس مورد علاقه ی خود زمان می گذارد و تست زنی بیشتری در آن درس می زند و می شود بیان کرد در مقاله مشاوره کنکور آذربایجان که با وسواس در مطالعه با درس مرتبط برخورد کرده.

و بصورت افراطی و تکرار می کند ودر جلو روی درسی که نقطه ی ضعف دارد حالا آن یا درسی است که دانش آموز دوست   ندارد یا به ذهنش آن درس دشوار می رسد.وقت کمتر می گذارد و وقتی که به پایان برنامه ریزی و وقت های آخر می رسد، متوجه می شود که وقت را از دست داده و از برنامه ی که باید پیش می رفته  عقب مانده است.

و باید به فکر درست کردن عقب ماندگی های برنامه بیافتد.زمانی دانش آموز کنکوری ما در این وضعیت قرار می گیرد دچار اضطراب شده و با خود تصور می کند و می سنجند که  براساس ساعت برنامه ریزی شده مطالعه کرده است ولی به چه دلیل از برنامه عقب افتاده است؟پاسخ این است که این دانش آموز کنکوری سهم بندی خوب و تقسیم بندی برنامه ریزی خود نداشته است.

مورد مهم:  خوبه دروس در برنامه ریزی داوطلبان این است که دانش آموز کنکوری بر روی درسی که ضعف دارد بیشتر از درسی که در آن خوب است زمان بگذارد. دروسی که شناورند در برنامه ریزی دانش آموزان کنکوری : اگر دانش آموزان علاقه داشته باشند که برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.با ما در مقاله ی مشاوره کنکورآذربایجان همراه باشید.

برنامه ریزی کنکور بر اصول ضرایب دروس

باید در نظر بگیرند که هیچ گاه نمی توانند برای بخش بندی دروس خود به طور هفتگی یا روزانه و یا ماهانه اساس ها و همه از پیش معین شده داشته باشند.به طور نمونه بعضی اوقات بعضی از مشاوران برنامه ای که به دانش آموز داوطلب کنکوری خود سفارش می کنند این است که به صورت فرض یک روز در میان هندسه و آمار مطالعه کنند.

در این وضعیت انگار که یک اصول کلی برای تمام  فصل های هندسه موجود است ولی یقینا هندسه فصلی خواهد داشت که به وقت بیشتری احتیاج دارد و یا حتی فصلی دیگری دارد که به وقت کمتر احتیاج مند است.در این وضعیت برنامه ریزی تعادل نخواهد داشت.ما را در محتوای مشاوره کنکور آذربایجان همراهی نمایید.

بعضی اوقات بعضی دیگر از مشاوره کنکور آذربایجان برنامه ریزی دروس را بر اساس ضرایب شان قرار می دهند و بیان می کنند داوطلبان روی دروس با ضریب بیشتر، زمان زیادتری  بگذارند.ولی این گروه از برنامه ریزی ها منطقی نیستند.به طور نمونه تصور کنید در این برنامه ریزی حتما روی درسی مانند دین و زندگی که ضریب آن سه است زیادتر از درس عربی که تحلیلی می باشد زمان گذاشت؛ ولی در حقیقت بی تردید درس تحلیلی به وقت بیشتری همچنین برای یادگیری احتیاج است.

سازمان مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

سازمان مشاوره تحصیلی متوسطه اول

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد