رسانه مشاوره تحصیلی تیزهوشان

تخمین زدن شرایط خود در برنامه ریزی کنکور

به طور هموار به گفته مقاله رسانه مشاوره تحصیلی تیزهوشان زمانی دانش آموز داوطلبی بخواهد برنامه ریزی کند یقینا براساس تجربه و آشنایی خود می تواند تخمین بزند کدام درس زیادتر برایش مشکل ساز تر و دشوار تر است برنامه ریزی و شیوه مطالعه دانش آموزان پایه همچنین اندکی مختلف است.

پس باید در این برنامه ریزی خود، زمان زیادتری برای آن درس نسبت به دیگر دروس قرار دهد.البته مطمعنا در مرحله تست زنی در کنکور هم اندازه تست آموزشی زیادتری به مباحث سنگین تر در رسانه مشاوره تحصیلی تیزهوشان مختص خواهیم داد تا رفته به رفته برایمان راحت شوند .شیوه های برای تخمین زدن دروس برای دانش آموزان داوطلب کنکوری موجود است :

نکته اول ) داوطلبی که مدرک گرفته و فارغ تحصیل شده است باید تخمین بزند که پیش از این در برنامه ریزی های کنکوری خود چگونه پیش رفته است؟در چه درسی یا مطلبی ضعف داشته و یا زمانش را بیشترگرفته بوده است و با دقت به آن برنامه ریزی متعادل هفتگی یا روزانه و یا ماهانه ی خود را معین کند.

نکته دوم ) دانش آموز داوطلبی که در پایه ی یازدهم قرار دارد، باید مطابق ماهیت تشریحی دروس و فراگیری که از آن ها داشته است برای خود تخمین بزند و برنامه ریزی خوبی کند.

برنامه ریزی کنکور باید شناور و لغزنده  باشد

ولی بعضی اوقات بطور نمونه داوطلبی که بر فرض رشته ی تجربی است تخمین می زند برای خود که مطالعه فصلی از کتاب زیست شناسی از روی مناسب ترین منابع کنکور دو ساعت وقت بگیرد ولی زمانی مطالعه می کند احتمال دارد سریع تر از تخمین خود فصل را به پایان برساند  و زمان کمتری بگیرد و یا برعکس…به این معنی که احتمال دارد  بیشتر از وقتی که تخمین زده بوده است فرا گیری آن زمان بگیرد.

به همین دلیل برنامه ریزی هر دانش آموزی باید شناور و لغزنده باشد که در آموزش برنامه ریزی کنکور به آن تاکید زیادی شده و دیگر دروس در این برنامه مطابق روند به موجود پیش برود. مثل بازی فوتبال که یک بازیکن آن اگر کاری کند دیگر بازیکنان با دقت به حرکت بخصوص آن بازیکن، شرایط جدید به خود می گیرند.ما را در رسانه مشاوره تحصیلی تیزهوشان همراهی نمایید.

مورد مهم: دانش آموزان کنکوری مطمعنا باید در برنامه ریزی خود چند ساعت زمان بیشتر بگذارنند تا اگر درسی از برنامه ریزی عقب و جا ماند در این زمان های اضافه مطالعه شود و به  گفته مقاله رسانه مشاوره تحصیلی تیزهوشان اگر درسی جا نماند و تمام  دروس طبق برنامه ای که خواستند پیش رفت، در ساعت بیشتر دروس را مرور کنند.

پیشنهاد مقاله رسانه مشاوره تحصیلی تیزهوشان به عنوان مشاور این است دانش آموز کنکوری یقینا باید دروس تحلیلی که در فرا گیری آن ها ضعیف است اول انتخاب کند و بخواند و تست بزند و بعد برای درس های راحت تر همچنین زمانی کمتر در کنار این دروس قرار دهد در مقاله شیوه برخورد با دروس متفاوت کنکور به صورت حرفه ای راجع به شیوه های فراگیری هر درس صحبت کرده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد