مشاوره تحصیلی متوسطه اول اینترنتی

اختلاف مشاوره در مقاطع ابتدایی با متوسطه

اختلافات مشاور در مقاطع ابتدایی، با مشاور تحصیلی و متوسطه در نظر مقاله مشاوره تحصیلی متوسطه اول اینترنتی :

1- از دید رشد و تکامل دانش‌آموز: به دلیل تفاوت ها در مراحل و شیوه رشد،‌ مشکلات و احتیاج های دانش ‌آموزان در سطح ابتدایی، با سطح بالاتر اختلاف دارد و به دلیل اینکه احتیاج های انسان رفتار آن‌ ها را معین می ‌کند، باید این اختلاف ها در مشاوره مورد دقت قرار گیرند.

در مقطع راهنمایی تغییرات جسمی ناشی از بلوغ شروع می‌شود و به  گفته مقاله مشاوره تحصیلی متوسطه اول اینترنتی در صورتی زیاد تر، در دبیرستان ادامه می ‌یابد. این تحولات، از دید روحی همچنین اغتشاشاتی در دانش‌آموزان بوجود می آورد . در این مورد، به خصوص از جهت پدر و مادر به دختران یاری نمی ‌شود و این بدان دلیل است که والدین از تغییرات زیادی که در فرزندانشان بوجود می آید.

آگاهی ندارند. خود دانش‌آموزان همچنین به دلایل مختلف، مشکلاتشان را آشکار نمی ‌کنند.. به علل های زیاد ، مشاور باید با دقت به ارزش ‌های فرهنگی، آگاهی های لازم را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

2- تشکیلات: در سطح ابتدائی، دانش‌آموزان یک معلم دارند، حال آنکه در سطح راهنمایی تحصیلی و دبیرستان، دانش ‌آموزان با چند دبیر باید درس بخواند . در سطح ابتدائی، راهنمایی با معلم است اما در مقطع راهنمایی و دبیرستان به دلیل اینکه در مقاله مشاوره تحصیلی متوسطه اول اینترنتی ذکر شده طرح ‌ریزی تحصیلی و تخصصی مطرح می‌شود، باید سازمان راهنمایی تشکیلات ویژه ای داشته، و شامل مشاور و دیگر افراد حرفه ای باشد.

ادامه ی اختلافات میان این مشاوره ها

3- دبیران مقطع راهنمایی و دبیرستان، به دلیل حرفه درسی خود، کمتر از آموزگاران به دانش‌آموزان دقت دارند : نظر به آن که دبیران با گروه‌ های مختلفی از دانش‌آموزان سروکار دارند،‌ آشنایی هر دانش‌آموز برایشان دشوار است. سازمان راهنمایی در سطح راهنمایی  تحصیلی و دبیرستان، در شناخت دانش‌آموزان به معلم یاری می‌ کند.

و به دلیل اینکه در این دوره، نوجوان با این مساله روبرو است که باید استقلال داشته باشد و مسیر های متفاوتس را باید انتخاب کند ، در نتیجه در مقاله مشاوره تحصیلی متوسطه اول اینترنتی بیان شده که مشاور باید در این نکات به او کمک ‌های لازم را انجام دهد . اما در مقطه ابتدایی به دلیل مشکلات کمترند و شناخت و مشاوره دانش‌آموزان با آموزگار است، این کار راحت تر انجام می‌ گیرد.

4- مشاوره به دو مدل است(فردی و گروهی) : فردی زمان هایی است که دانش‌آموز مشکلات ویژه خود را دارد و بایستی به تنهایی با مشاور مشکل را مطرح کند و پاسخ بگیرد. ولی مشاوره گروهی زمانی است که تعدادی از دانش ‌آموزان مشکلات شبیه به هم دارند و باید به طور گروهی مشاوره بگیرند.

مشاوران تحصیلی می توانند استعداد فرزند شما را با به کار بردن از فرم های استعداد یابی روانشناسان حرفه ای دنیا کشف کنند و آن ها یاری می کنند فرزندتان به جهت راه های صحیح اخلاقی بروند. خوب است که شما همواره به این فکر باشید که یک مشاور تحصیلی در پیش دانش آموزتان باشد تا دانش آموز سال تحصیلی مناسبی را طی کند.

برنامه ریزی درسی که به گفته مقاله مشاوره تحصیلی متوسطه اول اینترنتی از کار های مشاوران است که برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود و آن ها تلاش می کنند به تمام ابعاد ذهنی دانش آموز پی ببرند.

مشاوره تحصیلی تیزهوشان برخط

مشاوره کنکور برخط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد